Monday, July 2, 2007

Farewell Party & Transformer

Last Saturday Evergreen office ada buat farewell party untuk Manager diorang yg dah nak pencen. So seperti biasa ofis aku, PGU & PTP dijemput ke farewell party tu. Farewell tu buat dekat Rina Nature Spa & Recreation at Seelong, aku tak pernah tau pun kat area2 situ ada spa. Tempat kat jin bertendang pun ada spa tu..tengah2 spa tengok2 kat sebelah ada jin...Haru jadinye...anyway event start pukul 2...so aku, kak ina, kak zu & dok janji kul 1 nak gerak. Memandangkan aku yang menjadi driver jadi kak Zu datang rumah aku, about 10 minutes to 1 pm, Kak Zu sampai terus gi amik Kak Ina kat rumah dia. Pastu terus je gerak pegi Kg Melayu di mana model ayam golek telah setia menunggu kitorang. Aku tak sempat lak nak amik gambar model ayam golek ni, lepas amik je model sorang ni aka Dok, kitorang pun trus masuk highway exit Kempas trus je gi Seelong.
Nasib baik le aku ada co pilot yg bagus, kitorang pun sampai le kat tempat tu...punya le tempat jin bertendang sampaikan jalan nak masuk ke dalam tu cukup untuk satu kereta je....kalau aku bertembung ngan kereta lain time tu tak tau le nak cakap apa...terus tukar jadi Bumblebee le chevvy aku tu....at last sampai gak tempat tu..tengok2 kitorang le team yg 1st skali sampai...event start pukul 2...pukul 1.26 pm kitorang dah sampai...ofis aku kalau bab makan2 ni memang semangat...sampai je duduk dalam kereta dulu sebab cam segan je nak kuar....then ada orang lain sampai baru le kitorang kuar...gi amik tempat duduk...
Tempat dia ok la...ada Indonesian style...tapi tempat duduk kitorang tu panas ya amat...tak yah gi tempat spa dia pun....so sementara nak menunggu yang lain2 sampai tu aku pun duduk je la kepanasan kat situ sambil snap2 gambor....
Sampai2 je disambut ngan lilin ni kat meja

Bumbung yg ditutup dgn daun apa tah

Tengok gambar atas tu...lampu ala - ala chandelier tu...tapi chandelier buluh..pastu letak mentol dalam dia...dah..save budget..takyah beli chandelier yg mahal2...
Nak menunggu time makan punya le lambat...sampaikan bila dah boleh makan je aku ngan dok terus je amik makanan...duduk...terus makan..sampai lupa nak amik gambor...yg ingat nak amik gambor air ni sajork....ok la kan...

Air koktel yg ok ok jekk

Bila dah abih makan baru le boleh posing2...so ni le orang yang memang suka posing..pantang orang nak amik gambar cepat je dia posing....

Dah kenyang baru boleh posing....

Bila semua dah habis makan...mula la acara persaraan ni...ada la beberapa orang dari ofis PGU ngan Evergreen yg buat show....band seperti biasa band bos ofis PGU....

Band yg dianggotai bos ofis PGU

Lagu2 yang diorang mainkan sume very evergreen sumernye...nasib le aku leh jugak le dengar lagu2 ni...kalau tak mau terus tidor...

Performance from PGU office

Performance from EGM office

Nyanyi lagu Kenangan Terindah

Sementara tunggu diorang nyanyi2...ucapan..bagi hadiah bagai...kitorang pun amik gambar ramai2...amik gambar pun muka masing2 ngantuk je

Muka semua dah ngantuk nak balik

Selepas bersengkang mata menahan ngantuk akhirnya habis jugak event ni...diakhiri dengan ucapan oleh VIP2....dan akhir sekali nyanyian dari semua staff...Kalau tadi kitorang datang lilin tu lawa je kan...time ni nak balik lilin tu jadi nye camni...

Lilin dah padam bunga pun dah layu


Event habis je kitorang terus je pergi hantar kak Zu and then pergi Leisure Mall nak amik tiket Transformer...aku, dok, kak ina & abg bob pergi tengok Transformer...sekali duduk kat depan gile...tak macam pening2 pulak kepala kitorang...tapi nasib baik cerita tu memang best giler...so memang berbaloi le...rasa macam nak pergi tengok lagi 5 kali je cerita tu....sapa yang tak tengok lagi cerita tu..pergi la tengok..memang best gile lah....Rasa2 macam aku pergi tengok lagi je cerita tu...

2 comments:

Anonymous said...

oooo korang... Mr Lim pencen kaurang sanggup gie makan jauh2 kat spa... Masa aku pencen .. aku wat kat surau kg kurnia pun kau tak datang...

Anonymous said...

Ya, mungkin karena itu